Zmiany w e-mail marketingu w 2024 roku: Co musisz wiedzieć
W nadchodzącym roku, osoby prowadzące działania e-mail marketing, muszą przygotować się na nowe wytyczne, które wprowadzają Gmail i Yahoo. Od lutego 2024 roku, te platformy będą wymagały od nadawców e-maili bardziej rygorystycznych metod weryfikacji, aby upewnić się, że wiadomości są autentyczne i nie stanowią spamu.
Najważniejsze z nich to:
- Wysyłanie wiadomości z własnej domeny i odejście od darmowych domen email, takich jak @gmail.com w polu nadawcy.
- Korzystanie z silniejszego uwierzytelniania wiadomości e-mail z wykorzystaniem standardów branżowych, takich jak SPF, DKIM i DMARC.
- Umożliwienie anulowania subskrypcji jednym kliknięciem oraz przetwarzanie wniosków o rezygnację z subskrypcji w ciągu dwóch dni.
- Utrzymywanie liczby zgłoszeń spamu poniżej 0,3%.
O co musisz zadbać?
- Upewnij się, że w narzędziu do e-mail marketingu masz dodany adres e-mail z własnej domeny (czyli np. kontakt@twojaorganizacja.pl) i że wszystkie kampanie są wysyłane z tego adresu e-mail. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, musisz zarejestrować własną domenę.
- Sprawdź w ustawieniach narzędzia do e-mail marketingu konfigurację SPF lub DKIM. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to napisz do supportu lub poszukaj informacji w bazie materiałów.
- Sprawdź, czy Twoje e-maile zawierają wyraźny i łatwy do znalezienia link do rezygnacji z subskrypcji. Narzędzia do e-mail marketingu zwykle oferują opcję automatycznego dodawania takiego linku do każdej wysyłanej wiadomości.
- Aby utrzymać liczbę zgłoszeń spamu poniżej 0,3%, regularnie oczyszczaj swoją listę mailingową, personalizuj treści e-maili, dostosowuj je do zainteresowań odbiorców i zawsze uzyskuj wyraźną zgodę przed dodaniem kogoś do listy subskrybentów.
Przyjrzyjmy się wymaganiom wysyłki e-maili na konta Gmail.
Skonfiguruj uwierzytelnianie poczty e-mail za pomocą SPF lub DKIM w swojej domenie.
Uwierzytelnianie poczty e-mail za pomocą SPF i DKIM to potwierdzenie, że e-maile wysyłane z Twojej organizacji są prawdziwe. To oznacza, że powinieneś wysyłać wiadomości z adresu e-mail, który zawiera nazwę Twojej własnej domeny (np. kontakt@twojaorganizacja.pl), zamiast używać darmowych usług typu @gmail.com.
Co to oznacza dla Ciebie? Jeśli nie wiesz, czym jest SPF i DKIM skontaktuj się z osobą, która zarządza Twoją stroną internetową lub z dostawcą hostingu i poproś o ustawienie odpowiednich rekordów.
Sprawdź, czy domeny lub adresy IP wysyłające mają prawidłowe rekordy DNS (standardowe i odwrotne, nazywane też rekordami PTR).
Sprawdzanie, czy domeny lub adresy IP wysyłające mają prawidłowe rekordy DNS, to jak upewnienie się, że list wysłany przez pocztę ma poprawny adres nadawcy i adres zwrotny.
Rekord PTR to techniczny wpis w internecie, który mówi, że adres IP (unikalny numer identyfikujący komputer w sieci) jest związany z konkretną nazwą domeny (czyli Twoją firmą). To jak potwierdzenie, że list wysłany przez Ciebie naprawdę pochodzi z Twojego adresu.
Jeśli korzystasz z adresu IP, który jest współdzielony (używany przez więcej niż jedną firmę), to działania innych mogą wpłynąć na to, jak odbierane są Twoje e-maile.
Co to oznacza dla Ciebie? Sprawdź, czy domeny lub adresy IP wysyłające mają prawidłowe rekordy DNS (standardowe i odwrotne, nazywane też rekordami PTR). Tutaj masz więcej informacji. Jeśli to brzmi dla Ciebie jak obcy język, najlepiej będzie, jeśli skontaktujesz się z osobą, która zarządza Twoją stroną internetową lub firmą, u której masz kupioną domenę.
Utrzymuj wskaźniki spamu na poziomie poniżej 0,3%
Tutaj Google daje nam konkretne i jasne wskazówki:
- Regularnie sprawdzaj wskaźnik spamu w swojej domenie za pomocą narzędzi Postmaster Tools.
- Staraj się utrzymywać wskaźnik spamu na poziomie poniżej 0,10%.
- Unikaj wskaźnika spamu na poziomie 0,30% lub wyższym, zwłaszcza przez dłuższy czas.
- Utrzymanie niskiego wskaźnika spamu sprawia, że nadawcy są bardziej odporni na sporadyczne skoki opinii użytkowników.
- Analogicznie, wysoki współczynnik spamu może prowadzić do częstszego klasyfikowania wiadomości jako spamu. Poprawa wskaźnika spamu może zająć nieco czasu.
Formatuj wiadomości zgodnie z internetowym standardem formatowania
Formatowanie wiadomości zgodnie ze standardem RFC 5322 to po prostu upewnienie się, że Twoje e-maile są napisane i zorganizowane w sposób, który komputery na całym świecie rozumieją i akceptują.
RFC 5322 to zestaw reguł, które określają, jak powinien wyglądać prawidłowo sformatowany e-mail. Obejmuje to takie rzeczy jak struktura nagłówków e-maila, gdzie powinny się znajdować adresy e-mail nadawcy i odbiorcy, jak formatować temat wiadomości i wiele innych elementów.
Tutaj znajdziesz wytyczne tego standardu.
Co to oznacza dla Ciebie? Jeśli korzystasz z popularnych narzędzi do e-mail marketingu to nie musisz się tym martwić. Te usługi automatycznie formatują wysyłane e-maile zgodnie z obowiązującymi standardami, aby były one kompatybilne z różnymi klientami poczty e-mail i serwerami.
Nie podszywaj się pod inne osoby w nagłówku „Od:” w Gmailu
Gmail używa DMARC, aby chronić swoich użytkowników przed oszustwami i spamem. Jeśli wyślesz e-mail z nagłówkiem „Od:” w którym podasz kogoś innego, Gmail może uznać ten e-mail za podejrzany i nie dostarczyć go do skrzynki odbiorczej, a nawet umieścić go w kwarantannie.
Adres e-mail nadawcy powinien być konsekwentny z marką, którą reprezentujesz. Na przykład, jeśli Twoja organizacja ma domenę twojaorganizacja.pl, Twój e-mail powinien wyglądać tak: kontakt@twojaorganizacja.pl, a nie tak: twojaorganizacja@gmail.com.
Co to oznacza dla Ciebie? Upewnij się, że w nagłówku „Od:” używasz prawidłowego adresu e-mail związanego z Twoją organizacją.
Jeśli wysyłasz ponad 5000 wiadomości dziennie zapoznaj się ze szczegółowymi wytycznymi.